La Fundación ONCE col·labora en l’adquisició d’un habitatge a Tarragona destinat a llar-residència

La Fundación ONCE, a través del seu Programa d’Infraestructures Regionals (PIR), ha contribuït amb 16.900 euros a l’adquisició d’un habitatge per a 11 persones del servei de llar-residència de la Fundació Onada a Tarragona.

L’habitatge, situat al carrer Pi i Margall, molt a prop del Campus Sescelades de la URV, té una superfície construïda de 168 m2, i acull a 11 persones amb discapacitat intel·lectual igual o superior al 65%, en règim de llar-residència.

Després de l’adquisició i el condicionament de l’immoble, el desenvolupament del servei de llar-residència ha suposat un funcionament basat en l’elaboració dels diferents Plans d’Atenció Individual, la planificació anual de les activitats de lleure i temps lliure (tant grupals com individuals), i l’organització dels torns dels diferents professionals que proporcionen atenció i suport. A més, s’han establert els mecanismes de registre de medicació, el seguiment individual diari, el sistema de valoració de les activitats i els canals de comunicació entre professionals de l’equip.

La integració del servei de llar-residència a la cartera de serveis de l’entitat dona resposta a les necessitats residencials d’aquelles persones que no disposen d’una xarxa familiar o que prefereixin residir en un servei especialitzat, amb supervisió i seguiment professional les 24h del dia. Amb l’adquisició de l’immoble, s’ha volgut proporcionar una llar adaptada a les necessitats de suport i atenció que presenten les persones amb discapacitat i/o trastorn mental, on puguin gaudir d’una vida significativa, plena i de qualitat.

Amb el suport de: