Aquest Nadal fem origamis per a la Fundació Onada!

Des de fa 3 anys, la Fundació Mútua General de Catalunya organitza cada Nadal, la campanya solidària “1 origami 1 euro”, en què s’anima a escoles, entitats i altres col·lectius a elaborar i recollir grues de paper per transformar els desitjos solidaris de salut, felicitat i benestar i així beneficiar alguna organització solidària.

Aquest any, la Fundació Mútua General de Catalunya ha escollit la Fundació Onada.

La Fundació Onada és una entitat d’iniciativa social sense ànim de lucre que treballa per la integració social i laboral de les persones amb discapacitat i/o trastorn mental, dins d’un marc organitzatiu de sostenibilitat, normalitat i eficiència, per aconseguir la seva felicitat i la de les seves famílies, millorant la seva autonomia personal i qualitat de vida, amb la participació activa de cada persona, oferint els suports que cadascú necessita, per tal que disposin de les mateixes oportunitats que la resta de ciutadans.

Què puc fer si vull col·laborar?

>> Fer origamis de forma individual. Pots fer grues de paper a títol personal i fer-les arribar a la Fundació Onada fins el dia 10 de desembre de 2018. Per cada grua, la Fundació Mútua General de Catalunya donarà un euro a la Fundació.

>> Fer origamis en grup (escoles, associacions, entitats, fundacions, etc). Si el que voleu és fer origamis conjuntament, poseu-vos en contacte amb nosaltres i us explicarem quins són els propers passos a seguir (Sandra Torvisco: storvisco@ventall.org)

>> Col·laborant en la difusió. Si les manualitats no són el teu fort o tens moltes ganes d’ajudar-nos a sumar origamis a la campanya solidària, pots animar a l’escola dels teus fills/es, l’associació on estàs vinculat/da, etc. a participar-hi!

Vull més informació!

Per qualsevol dubte, us podeu posar en contacte amb nosaltres. Sandra Torvisco: storvisco@ventall.org.

No sé fer grues de paper!!!

No et preocupis. Clica en aquest enllaç perquè puguis seguir pas a pas com fer-ne.

L’origami és un art mil·lenari que requereix paciència, però que et divertirà i t’agradarà compartir amb els teus amics i familiars; si vols, pots compartir les fotos de la teva grua a l’Instagram amb el tag #1origami1euro i es publicarà a la web de la Fundació Mútua General de Catalunya.

Les grues de paper: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflexia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan en portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

Recollint l’esperit d’aquesta història, la Fundació Mútua General de Catalunya ha creat la iniciativa “1 origami 1 euro“, amb la finalitat de compartir aquest desig solidari amb tota la societat.

Comparteix amb els teus amics i familiars la iniciativa “1 origami 1 euro” per ajudar a difondre-la i aconseguir el màxim de donatiu!